
Studium Wykonalności rozbudowy terminala LNG
Założenia
Terminal LNG w Świnoujściu posiada moc regazyfikacji 5 mld m3 rocznie oraz poniższe kluczowe parametry techniczne.
Nominalny/maksymalny wskaźnik wysyłki |
570 000/656 000 Nm3/h. |
Projektowa pojemność platformy rozładunkowej dla statków LNG |
od 120 000 do 216 000 m3 dla statków transportujących LNG (Q-flex) |
Projektowa prędkość rozładunku LNG |
12 000 m3/h |
Projektowa pojemność zbiornika magazynowego LNG |
2 x 160 000 m3 |
Rurociąg wlotowy/zasilający |
Ciśnienie: 6,3 - 8,4 MPa Temperatura min: +1°C |
Stacja załadunku LNG na cysterny samochodowe |
2 zatoczki, wydajność - 95 000 TpA |
Regazyfikatory (SCV) |
wykorzystywane w cyklu całorocznym.
|
Zrealizowany zakres usług
Celem Studium Wykonalności było opracowanie założeń projektowych oraz oceny możliwości konstrukcyjnych rozbudowy nowego terminala LNG w Świnoujściu. Studium dotyczyło 4 obszarów - wzrostu możliwości wysyłkowej gazu z 5 mld m3 rocznie do 7,5 mld m3 rocznie, wybudowania 3-go zbiornika, zwiększenia funkcjonalności terminalu poprzez wybudowanie stanowiska statkowego dla mniejszych jednostek LNG oraz wybudowania regazyfikatorów ORV.
Opracowanie zawierało ponadto analizę biznesową regionalnego rynku LNG i analizę prawną dotyczącą rozbudowy terminala, wpływ inwestycji na środowisko oraz pełne Studium Wykonalności zgodnie z wymaganiami programu POliŚ.
Od stycznia 2019 roku Antea Group realizuje dla Polskiego LNG usługę Doradztwa Technicznego, której celem jest opracowanie dokumentacji bazowej (tzw. FEED) oraz wybór wykonawcy rozbudowy Terminala LNG w Świnoujściu.